Xardas - Dzisiaj 15:52:43

Klan Młota



http://img440.imageshack.us/img440/9725/lowcyorkow0xb.png



1. Zapasy dla Pedara



Pedar potrzebuje 20 skór wilków lodowych i 10 brył magicznej rudy. Te pierwsze zdobędziesz polując z wyuczoną uprzednio umiejętnością Pozyskiwanie skór, natomiast rudę wydobędziesz ze skalnych zarodków w różnych miejscach na terenie Nordmaru. Kiedy mu to przyniesiemy, będzie z nami handlował.
Reputacja w Klanie Młota: +3
Punkty Doświadczenia: 1500

2. Odbij kopalnię



Reto powie ci o problemach klanu z orkami - zajęli kopalnię. Możesz pomóc w jej odbiciu. Reto przedstawi ci swój plan i skieruje do Morta, który chętnie zostanie naszym przewodnikiem. Zostanie ci również zasugerowane, byś poszukał ludzi do pomocy (patrz zadanie nr 3). Kiedy już będziesz gotowy, poproś Morta, by zaprowadził cię do dolnego wejścia do kopalni i daj znak do ataku. A teraz czeka cię długa siekanka...
Reputacja w Nordmarze: +5
Reputacja w Klanie Młota: +15
Punkty Doświadczenia: 5000

3. Znajdź ludzi do ataku na kopalnię



Część zadania nr 2. Możesz poprosić kilku ludzi, by pomogli ci odbić kopalnię Klanu Młota. Twoim przewodnikiem będzie Mort, który zaprowadzi cię do Klanu Wilka i Klanu Ognia (zadania nr 4 i 5), gdzie będziesz mógł poszukać wojowników.W wiosce Klanu Wilka Grim powie ci, że jego ludzie są na polowaniu. Udaj się więc do ich obozu i weź Jorna (będziesz musiał wykonać zadanie nr 18 w Klanie Wilka) i Liska.W Klanie Ognia może pójść z tobą Thorald, pod warunkiem, że mu załatwisz pancerz (zadanie nr 9 w Klanie Ognia).
Reputacja w Klanie Młota: +10
Punkty Doświadczenia: 3000

4. Idź za Mortem do Klanu Wilka



Część zadań nr 2 i 3. Podążaj za Mortem do Klanu Wilka.
Reputacja w Nordmarze: +2
Punkty Doświadczenia: 2000

5. Idź za Mortem do Klanu Ognia



Jest to część zadań nr 2 i 3, ale odradzam nawet zabieranie się za nie - bug sprawia, że Mort po prostu wnika w skałę i ani myśli z niej wyjść.
Reputacja w Nordmarze: +2
Punkty Doświadczenia: 2000

6. Idź za Mortem do dolnego wejścia do kopalni



Jest to część zadania nr 2. Najpierw polecam poprosić go o zaprowadzenie do Klanu Wilka w celu znalezienia ludzi do pomocy w odbiciu kopalni. Wtedy poproś go, by zaprowadził cię do dolnego wejścia.
Punkty Doświadczenia: 1000

7. Zabij wodza doliny



Zadanie to polega na zabiciu herszta orków podczas odbijania kopalni Klanu Młota.
Punkty Doświadczenia: 2500

8. Pancerz Stejnara



Stejnar może ci sprzedać pancerz za 100 bryłek rudy (Lekki pancerz Nordmarczyka). Możemy ją wydobyć w różnych miejscach na terenie całego Nordmaru. Przyda nam się umiejętność Poszukiwacz złóż. Natomiast czy warto kupować zbroję? Raczej nie, i tak zapewne mamy już lepszą.
Reputacja w Klanie Młota: +3
Punkty Doświadczenia: 2000

9. Ketil potrzebuje 12 skór bizonów



Ketil potrzebuje 12 bizonich skór. Nie pozostaje nam nic innego, jak zapolować. W nagrodę 12 bryłek rudy.
Reputacja w Klanie Młota: +5
Punkty Doświadczenia: 2000

10. Kufer Tjalfa



Jeśli powiemy Ugolfowi, że poszukujemy złota, wskaże nam kufer Tjalfa. Aby go jednak otworzyć, potrzebujemy klucza. Możemy go dostać od samego Tjalfa w zamian za odbicie kopalni (zadanie nr 2) lub też okraść go albo skorzystać z czaru Otwieranie zamków.
Kradzież: +1
Punkty Doświadczenia: 2000

11. Ukryta Ruda



Jeśli powiesz Ugolfowi, że poszukujesz rudy, opowie ci o dolince znajdującej się w pobliżu ścieżki wiodącej do Klanu Wilka. Wejście do niej wiedzie po zwalonym drzewie.
Kowalstwo: +3
Reputacja w Klanie Młota: +5
Punkty Doświadczenia: 2000

12. Orkowie spod mostu



Jeśli powiesz Ugolfowi, że poszukujesz orków, powie ci, żebyś sprawdził pod mostem wiodącym do wioski. Zadanie łatwe i przyjemne - jest ich tam jedynie pięciu.
Punkty Doświadczenia: 2000

13. Ruda dla Ugolfa



Ugolf będzie cię uczył, jeśli zapłacisz mu 50 bryłek rudy. Możemy ją wydobyć w różnych miejscach na terenie całego Nordmaru. Przyda nam się umiejętność Poszukiwacz złóż.
Reputacja w Klanie Młota: +5
Punkty Doświadczenia: 1500

14. Warzenie wódy z Ugolfem



Ugolf opowie nam, jak przegrał w pewnym zakładzie. Miał wypić trunek o nazwie Tunelowy Bulgot i utrzymać się na nogach. Możemy zagrać na jego dumie i samemu spróbować sił. Najpierw jednak trzeba nam znaleźć składniki (zadanie nr 15). Aby alkohol nas nie powalił, musimy mieć przynajmniej 200 wytrzymałości.
Reputacja w Nordmarze: +3
Reputacja w Klanie Młota: +3
Punkty Doświadczenia: 2000

15. Tunelowy Bulgot



Jest to część zadania nr 14. Na liście składników znajduje się 20 alkojagód (są w różnych miejscach na terenie Nordmaru i Myrtany, mają je także przy sobie gobliny), 2 żuwaczki pełzacza (potrzebna umiejętność Zęby, szpony i rogi oraz pełzacz - są w kilku jaskiniach na terenie wszystkich trzech krain) i 2 bryłki rudy (z tym nie powinno być problemu).
Alchemia: +1
Reputacja w Klanie Młota: +5
Punkty Doświadczenia: 2000

16. Hjalte jest spragniony



Hjalte stoi na wieżyczce obserwacyjnej, ukrytej za załomem skalnym. Potrzebuje wódy - daj mu ją.
Reputacja w Klanie Młota: +3
Punkty Doświadczenia: 1000

17. Hjalte jest głodny



Hjalte stoi na wieżyczce obserwacyjnej, ukrytej za załomem skalnym. Chce pieczeni - daj mu ją.
Reputacja w Klanie Młota: +3
Punkty Doświadczenia: 1000

18. Hauke potrzebuje rudy



Hauke może nauczyć cię poszukiwania złóż w zamian za 10 bryłek rudy.
Kowalstwo: +1
Reputacja w Klanie Młota: +5
Punkty Doświadczenia: 2000

19. Idź za Hauke do obozu poszukiwaczy rudy



Hauke opowie ci o poszukiwaczach złóż, którzy do tej pory nie wrócili do wioski. Zaproponuj mu wspólną podróż do ich obozu.
Reputacja w Klanie Młota: +5
Punkty Doświadczenia: 1500

20. Zabij pełzacza w obozie poszukiwaczy



Kontynuacja zadania nr 19. Zabij pełzacze, które zaatakowały poszukiwaczy złóż w ich obozie. Następnie porozmawiaj z całą trójką (w sumie 7 bryłek rudy, amulet i dodatkowe 1000 PD).
Kowalstwo: +1
Reputacja w Nordmarze: +3
Reputacja w Klanie Młota: +5
Punkty Doświadczenia: 4000

21. Ingvar potrzebuje miecza



Ingvar nauczy nas, jak wykuć broń z czystej magicznej rudy, jeśli wykujemy dla niego Miecz Nordmarczyka (najpierw musimy odbić kopalnię). Da nam projekt - potrzebujemy 4 szablozębów, jednej nordmarskiej starki i jednej sztaby magicznej rudy oraz, rzecz jasna, umiejętności kucia broni z magicznej rudy. Szablozęby zdobędziesz, wyruszając na polowanie, pamiętając o wyuczeniu się umiejętności Zęby, szpony i rogi, nordmarską starkę znajdziemy w jednym z grobowców przodków, a sztabę magicznej rudy możemy kupić u Pedara. Nie musimy jednak wykuwać miecza, jeśli wybraliśmy sobie go w nagrodę u Kertha za oswobodzenie Nordmaru.
Reputacja w Klanie Młota: +10
Punkty Doświadczenia: 2000

22. Zgoda wytapiaczy rudy



Okazuje się, że wykucie miecza to nie wszystko. Musimy jeszcze uzyskać zgodę innych wytapiaczy rudy: Pedara z Klanu Młota (patrz zadanie nr 1), Larsona z Klanu Wilka (zadanie nr 14 w Klanie Wilka) i Kalana z Klanu Ognia. Ten ostatni da nam zgodę bez konieczności wykonywania zadania. Kiedy będziemy mieli już zgodę od całej trójki, wracamy do Ingvara.
Kowalstwo: +5
Reputacja w Nordmarze: +8
Reputacja w Klanie Młota: +15
Punkty Doświadczenia: 2500

23. Przynieś Pedarowi róg cieniostwora



Jest to część zadania nr 22. Odnajdujemy Pedara. Ten z początku nie będzie chciał nam dać zadania, dzięki któremu moglibyśmy uzyskać jego zgodę, w końcu jednak ulegnie. Mamy przynieść mu róg cieniostwora. Jeśli jeszcze nie mamy go w ekwipunku, musimy ruszyć na polowanie, mając odpowiednią umiejętność (ułatwieniem w poszukiwaniach będą krwawe ślady, jakie zostawia za sobą cieniostwór).
Kowalstwo: +1
Reputacja w Klanie Młota: +3
Punkty Doświadczenia: 2000

Klan Ognia



http://img204.imageshack.us/img204/30/norui2.png



1. Kamień przodków dla Rathgara



Przechodząc przez przełęcz wiodącą do Nordmaru, natkniesz się na Rathgara. Ściga złodzieja imieniem Ali, którego już widziałeś w Faring. Asasyn ukradł mu kamień przodków i Nordmarczyk chce go odzyskać. W zależności od tego, jakie zadania wypełniłeś w tamtej wiosce, masz go ty lub Tom, lub wciąż jest w kufrze Alego.
Reputacja w Klanie Ognia: +3
Punkty Doświadczenia: 2000

2. Towarzysz Rathgarowi do jaskini z grobowcem



Zaproponuj Rathgarowi wspólną podróż do grobu Ejnara. Po drodze czeka was wcale trudna walka z wilkami i włochatymi nosorożcami.
Punkty Doświadczenia: 1000

3. Hełm Ejnara



Jest to kontynuacja zadania nr 2. Rathgar opowie ci o hełmie Ejnara. Chce, żebyśmy go mu przynieśli. Znajdziemy go rzecz jasna przy samym pokonanym duchu Ejnara. Idziemy z hełmem do zleceniodawcy, który pozwala zatrzymać nam go w charakterze nagrody.
Reputacja w Klanie Ognia: +5
Punkty Doświadczenia: 2000

4. Pojedynek z Sivertem



Stojący na straży Sivert zapyta cię "swój czy wróg?". Jeśli odpowiesz "wróg", wyzwie cię na pojedynek i będziesz musiał go pokonać.
Reputacja w Nordmarze: +3
Reputacja w Klanie Ognia: +5
Punkty Doświadczenia: 2000

5. Polowanie na orków z Kaelinem



Kaelin zechce, abyś poszedł z nim zapolować na orki. Patrz zadanie nr 6.
Punkty Doświadczenia: 1250

6. Zabijanie orków



W pobliżu Klanu Ognia jest obóz orków. Możesz iść tam z Kaelinem (zadanie nr 5). Podczas walki uważaj na szamanów.
Reputacja w Nordmarze: +3
Reputacja w Klanie Ognia: +10
Punkty Doświadczenia: 2500

7. 10 zębów szablozębów dla Leifa



Leif będzie cię uczył, jeśli dasz mu 10 zębów szablozęba. Idź więc na polowanie, pamiętając o nauczeniu się umiejętności Zęby, szpony i rogi (chyba że już masz je w ekwipunku).
Reputacja w Klanie Ognia: +5
Punkty Doświadczenia: 2000

8. Polowanie z Leifem



Leif zaprosi nas do wspólnego polowania. Nie będzie ono łatwe, dlatego jeśli chcesz, by Leif przeżył, polecam najpierw samemu się uporać przynajmniej z częścią wilków (ich stado znajduje się w pobliżu ścieżki wiodącej do Klanu Ognia).
Zdolności myśliwskie: +1
Reputacja w Klanie Ognia: +5
Punkty Doświadczenia: 1500

9. Pancerz dla Thoralda



Thorald chce, byś załatwił mu jakiś pancerz. Musisz udać się do Stejnara z Klanu Młota i kupić specjalny rozmiar za 1000 sztuk złota. W nagrodę Thorald będzie mógł ci towarzyszyć.
Reputacja w Klanie Ognia: +5
Punkty Doświadczenia: 2000

10. Kamień teleportacyjny dla Lee



Lee chce zabić Rhobara. Jeśli ma to mu się udać, musisz mu w tym dopomóc. Potrzebujecie dwóch kamieni teleportacyjnych - pierwszy znalazłeś w Gocie, drugi jest w zamku Vengard, w wieży Karrypto.
Punkty Doświadczenia: 2000

11. Materiały dla Kalana



Kalan będzie nas uczył, jeśli załatwimy 30 sztabek stali i młot kowalski. Przejdź się po kilku kowalach i kup, co potrzeba.
Reputacja w Klanie Ognia: +5
Punkty Doświadczenia: 2000

12. Moc przodków



Kerth, wódz Klanu Ognia, opowie ci o mocy kamieni przodków i da ci mapę z zaznaczonymi grobowcami. Będziesz musiał wykonać zadania nr 13, 14, 15, 16, 19 i 20.
Reputacja w Nordmarze: +5
Reputacja w Klanie Ognia: +10
Punkty Doświadczenia: 5000

13. Grobowiec Baldara



Grobowiec Baldara to ten w pobliżu Klanu Ognia (idąc drogą do Klanu Młota, skręć w lewo i idź wzdłuż zbocza gór). Po kamień będziesz musiał przejść się nieco dalej, jest on bowiem w brzuchu cieniostwora. Następnie rozprawiamy się z tym, co w środku grobowca i kładziemy kamień na piedestał.
Siła: +3
Reputacja w Nordmarze: +5
Reputacja w Klanie Ognia: +5
Punkty Doświadczenia: 2500

14. Grobowiec Bereka



Grobowiec Bereka znajduje się na szczycie góry na południowy zachód od grobowca Baldara. Najpierw musimy stoczyć walkę z grupą orków, z nekromantą i demonem na czele. Kamień ma trup leżący na głazie. Rozprawiamy się w nieumarłymi wewnątrz grobowca i kładziemy go na piedestale.
Zdolności myśliwskie: +3
Reputacja w Nordmarze: +5
Reputacja w Klanie Ognia: +5
Punkty Doświadczenia: 2500

15. Grobowiec Ejnara



W grobowcu Ejnara już zapewne byłeś. Kamień ma Rathgar. Wybijamy nieumarłych i umieszczamy go na piedestale.
Zdolności myśliwskie: +3
Reputacja w Nordmarze: +5
Reputacja w Klanie Ognia: +5
Punkty Doświadczenia: 2500

16. Grobowiec Angira



Aby dostać się do grobowca Angira, możesz spróbować po odwiedzeniu grobowca Ejnara zsunąć się po zboczu na lewo od mostu i tam poszukać Osmunda. Ten opowie ci, jak orkowie zastawili na niego i jego towarzysza pułapkę i odebrali kamień przodków. Zaatakuj razem z nim i odbierz szamanowi artefakt (zadania nr 12 i 15). UWAGA! Koniecznie najpierw dopadnij szamana, bo po zabiciu większości orków, zacznie uciekać. Następnie rozpraw się z nieumarłymi wewnątrz grobowca i umieść go na piedestale.
Kowalstwo: +8
Reputacja w Nordmarze: +5
Reputacja w Klanie Ognia: +5
Punkty Doświadczenia: 2500

17. Znajdź szamana orków



Część zadania nr 16. Udaj się z Osmundem do obozu orków.
Punkty Doświadczenia: 1500

18. Zabij szamana orków



Kontynuacja zadania nr 17. Zabij szamana orków. UWAGA! Koniecznie najpierw dopadnij szamana, bo po zabiciu większości orków, zacznie uciekać.
Reputacja w Klanie Ognia: +7
Punkty Doświadczenia: 2500

19. Grobowiec Snorre'a



Grobowiec Snorre'a znajduje się na zachód od Klanu Młota. Wewnątrz trwa walka. Należy uporać się zarówno z orkami, jak i nieumarłymi. Kamień ma szaman - umieszczamy go na piedestale.
Siła: +3
Reputacja w Nordmarze: +5
Reputacja w Klanie Ognia: +5
Punkty Doświadczenia: 2500
20. Kamień przodków Akashy

Grobowiec Akaschy znajdziesz na północnym-wschodzie. Czeka cię niełatwa przeprawa, by się do niego przedostać - musisz zabić grupę orków, w której jest aż trzech szamanów obok siebie. Jeden z nich ma kamień. Dalej postępujemy standardowo - oczyszczamy grobowiec i kładziemy artefakt na piedestale.
Prastara wiedza: +10
Reputacja w Nordmarze: +5
Reputacja w Klanie Ognia: +5
Punkty Doświadczenia: 2500

21. Oswobodź Nordmar



Kiedy już zdobędziemy moc przodków, Kerth zechce, byśmy uwolnili Nordmar od orków. Mamy zniszczyć pięć ich najważniejszych obozów, a także odbić kopalnię Klanu Młota. Walki te nie będą łatwe (poszukiwania obozów też - są rozsiane po całym Nordmarze), pamiętaj, aby nie rzucać się od razu w największy tłum, tylko starać się pokonywać przeciwników pojedynczo, a zwłaszcza zachodzić szamanów, skracając odległość do nich. Za każdy rozbity obóz otrzymasz 2500 PD i +2 do reputacji w Nordmarze. Po wykonaniu zadania porozmawiaj z Kerthem (dodatkowe 1500 PD). W nagrodę będziesz miał do wyboru: Miecz Nordmarczyka, 10000 sztuk złota lub sztabkę czystej rudy.
Reputacja w Nordmarze: +5
Reputacja w Klanie Ognia: +10
Punkty Doświadczenia: 5000

przyczyny wielkiego kryzysu ekonomicznego www.thesixpounder.pun.pl www.bjjszczecin.pun.pl www.lokal0uniesienie.pun.pl filozofia z elementami logiki